MLEGITYMACJE

Szkoła Podstawowa nr 18 im. K. Miarki w Katowicach

przystąpiła do projektu mLegitymacja.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych,  czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

 Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  1. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania) – sekretariat szkoły.
  2. Wysłać na adres sekretariatu (sp18@zsp1katowice.dlaedu.pl) jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą (zdjęcie będzie przechowywane przez 30 dni, do momentu wygenerowania mLegitymacji. Po tym czasie zostanie usunięte).
  3. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu. 

Aplikacja mObywatel

  1. mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.
  2. Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel: https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1
  3. Informacje o usłudze mLegitymacja:

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

Unieważnienie mLegitymacji

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  1. na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
  2. z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły (§ 24 ust. 4a rozporządzenia MEN z 26 kwietnia 2018 r.).

Bezpłatny Generator Zdjęć do mLegitymacji umożliwia wykonanie niezbędnego zdjęcia przy pomocy dowolnego smartphona. Wystarczy zrobić zdjęcie, a Generator automatycznie wybieli tło oraz wykadruje zdjęcie tak, żeby spełniało ono wymogi dotyczące zdjęcia do mLegitymacji.

Do pobrania:

Bezpłatny Generator Zdjęć do mLegitymacji:

https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji

Wniosek mlegitymacja – link do pliku pdf

Możliwość komentowania jest wyłączona.